Tips voor het behouden van een mooie lijn

Wie streeft er nu niet ernaar? Een mooie lijn en is het vaak een ware uitdaging om dat te behouden. Er komt altijd wel iets ertussen en beginnen de pondjes al snel weer aan te komen. Weer kwijtraken van die, zal niet zo eenvoudig zijn en kunnen onderstaande tips daarom worden gebruikt:

Niet over de scheef gaan met jouw voeding

Het is belangrijk om onder alle omstandigheden te letten op de voeding. De verleidingen zijn nu eenmaal groot, maar kan met wat discipline al veel worden bereikt. Dat dient natuurlijk allemaal stapsgewijs aangepakt te worden omdat de kans anders wel groot is, dat het na een poos toch wel verkeerd zal aflopen. Een goed idee is het ook, om een partner te vinden om samen meer op de voeding te letten.

Kom je wel voldoende toe aan beweging?

Vaak heeft men namelijk het idee dat het daarmee wel in orde is. Elke dag een paar minuten op de loopband of een rondje om het blok heen lijkt wel voldoende, maar zal de behoefte aan beweging bij iedereen wel anders zijn. Het doet daarom niet kwaad om een berekening te maken en te weten hoeveel calorie├źn je binnenkrijgt. Aan de hand daarvan kan er dan gekeken worden welke oefeningen er allemaal nodig zijn. Door effectief daarmee om te gaan, zal er met weinig tijd toch veel bereikt kunnen worden.

Ook de motivatie moet erin blijven

Het behouden van een mooie lijn kan pas kans op slagen hebben wanneer de motivatie er goed in zit. Vaker in de spiegel kijken en jezelf complimenten geven, is een goede manier om dat te bewerkstelligen, maar ook door de lat niet te hoog te zetten. Niet in paniek raken dus wanneer je een pondje aan bent gekomen, maar moet het juist een teken zijn om extra eraan te werken.

Controle mag niet ontbreken

Puur uitgaan van het gevoel of erger nog, de mening van anderen, is niet de beste manier om jouw lijn te beoordelen. Meten is weten en moet het gewicht daarom in de gaten worden gehouden. Ook het opmeten van de taille kan als leidraad worden gebruikt om met feiten te werk te gaan. Er zijn ook weegschalen te verkrijgen, die behalve het gewicht, ook het vet- en spiergehalte meten. Zo kan er zelf een analyse worden gemaakt van de punten waarop extra gelet dient te worden.

Hou ook rekening met jouw genen

Dat wordt vaker over het hoofd gezien en is het ook een reden waarom sommigen onder ons minder moeite hebben om een mooie lijn te behouden. Dit is ook een reden waarom er nooit rechtstreeks mag worden afgegaan op de methodes toegepast door anderen, maar gewoon eerst gezocht dient te worden naar een op maat gesneden aanpak, zowel op het gebied van de voeding, maar ook de beweging zelf.

Speel ook wat met jouw kleding

Misschien een tip die niet zo eerlijk overkomt, maar kan door de kleding slim te kiezen, toch ervoor gezorgt worden, dat je met een mooie lijn naar buiten komt. Alle bovenstaande tips zijn vrij eenvoudig op te volgen en zal het meestal niet gelijk de eerste keer lukken. Opgeven is echter geen optie en zal je zo wel merken, dat het behouden van de mooie lijn, minder inspanning vereist dan er wel verwacht wordt.

.

7 makkelijke en gezonde recepten

Gezonde recepten

Lekker eten is iets wat zeker niet mag ontbreken en mag jij je daar zeker niet schuldig over voelen. De mens is nu eenmaal geneigd om steeds op zoek te gaan naar niet alleen een lekkere hap, maar ook naar gerechten die snel zijn te bereiden. Daar komt ook het gezondheidsaspect erbij kijken en is daarmee de cirkel wel rond. Met onderstaande 7 makkelijke en gezonde recepten, kan iedereen een ware keukenprins of -prinses worden:

Met pasta sla je de plank nooit mis

Even uitkoken en een kant-en-klare saus erbij. Zo heb je al binnen een paar minuten een complete maaltijd op tafel en kan er als variatie gekozen worden uit een aantal saussoorten. Doe er wat gebakken kip erdoor en groenten waardoor alle benodigde vitaminen en overige stoffen naar binnen worden gekregen.

Een snel ei recept

Met eieren kan je vele kanten op in de keuken en is een eisalade niet te versmaden. Maak 5 hardgekookte eieren in een kom fijn en doe er naar smaak wat zout en peper bij. Ook wat olijfolie en peterselie geven het een extra smaak. De salade smaakt heerlijk op wat vers stokbrood en kan ook als tussendoortje worden gebruikt. Ook kunnen de eieren natuurlijk ook gewoon verwerkt worden in andere recepten.

Toast met een gebakken ei

Een eenvoudig recept, maar wel eentje waarmee je de plank nooit misslaat en snel te bereiden is. Doe het brood in de toaster en bak ondertussen het ei tot het eigeel nog lichtjes druipt. Wat peper en zout naar smaak samen met een kopje koffie en geniet je zo van een heerlijk ontbijt. Met een glaasje sap erbij is het zeker een gezond begin van een nieuwe dag.

Maak jouw eigen salade met advocaat

Het is een vrucht die op verschillende manieren genuttigd kan worden en kan het vruchtvlees worden fijngeprakt. Doe daar wat olijfolie bij en wat zout en peper naar smaak. Met een tortilla of gewoon op brood, is het een combinatie die niet te versmaden is. Ook ideaal om mee te nemen naar het werk als lunch of een gezond tussendoortje.

Een lekkere wrap

De wraps zijn kant- en-klaar te krijgen en moet alleen de vulling bereidt worden. Dat kan een enorme variatie hebben, van kipfilet tot aan een mix van groenten en kaas. Ook zei die op de vegetarische toer zijn, kunnen er hun hart mee ophalen. De vulling kan naar keus worden gekocht bij de supermarket, maar voelt het toch altijd bijzonder aan wanneer het zelf wordt bereid.

Een macaronischotel op maat

Eenvoudig te bereiden, maar toch met een veelzijdig karakter. Dat komt door het groot aantal mogelijkheden om groente en vlees erbij te voegen. Wie nog net wat tijd tekortschiet, kan kiezen voor en kant-en-klare variant, maar kan zo een eenvoudige schotel ook zelf binnen een paar minuten op tafel staan. Terwijl de macaroni aan het uitkoken is, kan de groente en/of het vlees apart worden bereid. Het is ook geen slecht idee om wat daarvan in de vriezer te stoppen en kan het als vulling worden gebruikt voor een tortilla of gewoon als toespijs bij een ander gerecht.

Aardappelen horen er ook bij

Zoete aardappelen bieden een veelheid aan voedingsstoffen en kunnen ze gewoon gekookt met een sausje worden opgediend, maar ook gebakken. De vele mogelijkheden zorgen ervoor, dat aardappelen een paar keer per week op tafel kunnen worden gepresenteert. Er is in de supermarket altijd een ruime keuze te vinden aan sausen. Wie trouwens niet zo dol is op zoete aardappelen, kan ook voor de gewone variant kiezen. Een stamppot bijvoorbeeld is nog altijd niet te versmaden en nog gezond ook.

Met bovenstaande gemakkelijke en gezonde recepten, zal het voor iedereen mogelijk zijn om ongeacht de beschikbare tijd, toch mee te kunnen doen aan een gezonde levensstijl. Dat dient natuurlijk aangevuld te worden met andere aspecten zoals voldoende beweging, maar ook bijvoorbeeld het verminderen of achterwege laten van veelal ongezonde snacks en tussendoortjes.